czwartek, 14 lutego 2013

Ciasteczka maślane.



Składniki:
pół kilograma mąki
 3/4 kostki miękkiego masła śmietankowego
 2 duże jajka
 3/4 szklanki cukru
 opakowanie cukru waniliowego
 rozdrobnione wiórki migdałowe (2 łyżki)
 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

Wykonanie:
Masło dokładnie utrzeć z cukrem, następnie dodać jajka i dalej ucierać do uzyskania gładkiej masy. Dodać cukier waniliowy, mąkę, migdały i proszek do pieczenia, wszystko dobrze połączyć i zagnieć ciasto. Gotowe ciasto rozwałkować i wycinać ciasteczka.
Gotowe ciasteczka poukładaj na wyłożonej pergaminem blaszce i wstaw do piekarnika nagrzanego na 150 stopni. Wyjąć z piekarnika, gdy ciastka lekko się przyrumienią (czyli po około 12 minutach) Należy uważać na długość pieczenia, jeśli za mocno się przyrumienią, będą twarde i suche.

Przepis pochodzi z  http://w-spodnicy.ofeminin.pl/Tekst/Przysmaki/533929,1,Ciastka-maslane--ciastka-maslane-przepis.html

4 komentarze:

  1. Oj zjadłabym takie teraz wraz z kubkiem mleka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciastka maślane, mniam mniam.. Ostatnio odkryłam podobny przepis na mojewypieki.com (uwielbiam tę stronę!), z tym, że bez cukru i wiórków, ale wprost zakochałam się w nich.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj!
    Widzę, że u Ciebie też są ciacha maślane :D :) Ja równiez ostatnio takie zrobiłam, ale przepis miałam inny, były bardzo pyszne :)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na mojego bloga
    Agata

    OdpowiedzUsuń